InfoCash

Artikel

Klacht melden bij een telefoonprovider

Auteur: hannob | geschreven op 06-07-2012

Heeft u een klacht over uw telefoonrekening of misschien de klantenservice dan kan het wel eens met deze artikel verledentijd worden. In dit artikel komt u stap voor stap te weten hoe u een klacht bij de telefoonprovider kan indienen.


Hoe meld ik een klacht bij mijn telefoonprovider? 

Als u een klacht heb over u telefoonprovider kunt u bellen met de klantenservice van u telefoonprovider. Mochten ze u hier niet kunnen helpen, dan helpt het vaak om een aangetekende brief naar u telefoonprovider te sturen. Zet in deze brief dat u binnen 14 dagen antwoord wil hebben op uw vraag. 

Heeft u dit allemaal geprobeerd maar komt er nog niet uit met u telefoonprovider? Dan kunt u contact opnemen met de Geschillencommissie voor Telecommunicatie.

Geschillencommissie Telecommunicatie

Postbus 90600, 2509 LP, Den Haag, Telefoon 070 3105310

Een geschillencommissie is een stichting die beslist over zakelijke probelemen waar mensen het niet over eens kunnen worden. 

Mocht u klacht nog steeds niet verholpen zijn dan kunt u ook gebruik maken van u rechtsbijstandverzekering. De rechtsbijstandverzekering kan u helpen met geven van juridische advies. Als u problemen heeft met het stopzetten van smsdienst dan kunt u meestal zelf oplossen op de website (http://www.smsdienstenfilter.nl).

Naar een andere telefoonprovider

Mocht je nog steeds problemen hebben met u telefoonprovider is het misschien verstandig om een anderen op te zoeken. Helaas mag je niet bij alle telfoonproviders in een keer overstappen naar een ander. Meestal moet eerst je abonnement verlopen zijn. Mocht je uw abonnement toch eerder willen stoppen is het verstandig om eerst met de klantenservice te bellen.

Soms als je eerder wil stoppen dan je abonnement is afgelopen krijg je een kleine boete. Meestal willen de telefoonproviders waar u klant wil worden u ook helpen met het overstappen naar hun. Meestal is dit gratis maar er zitten ook wel eens kosten aan verbonden.