InfoCash

Artikel

recensie power unlimited

Auteur: jaah10 | geschreven op 14-10-2010

Een vriend en ik schreven eens een recensie over het maandblad: Power Unlimited. Dit deden wij omdat wij het een leuk maandblad vinden en we iedereen willen laten weten dat het ook echt goed is.

de recensie

Onze recensie gaat over het maandblad Power Unlimited. Het is de grootste gamemagazine van de Benelux. Elke maand staan er artikelen in over nog uitkomende games , dit heten previews, en games die al uitgekomen zijn, die heten reviews. Het blad heeft op voorkant bovenaan in het geel, oranje, goudachtig de naam van het blad. Op de cover staan de belangrijkste games van de maand en een groot plaatje van de belangrijkste game. Onderin staan in het kort de andere games. Bij de artikelen staan screenshots met bijschriften die meestal een grappige, flauwe boodschap hebben. Op de laatste bladzijde staat een strip.

Wij vinden het blad heel leuk en boeiend, omdat het onderwerp ons boeit. De doelgroep zijn jongeren die van games houden. Wat niet erg vaak als doelgroep gebruikt wordt. Wat wij erg jammer vinden, want er zijn genoeg dingen die jongeren boeiend vinden waar je goede artikelen over kan schrijven. De artikelen zijn uitgebreid en in een makkelijk te begrijpen taal. Het enige nadeel is dat ze soms wel wat hard zijn en ook wel veel scheldwoorden gebruiken. De artikelen geven een goede inhoud van de games en laten de games er ook goed uitzien. De artikelen gaan over de games waar de verwachtingen hoog van zijn. In de artikelen worden vaak ook veel grapjes gemaakt die grappig zijn, maar soms ook best wel grof. Bij elk artikel worden ook plaatjes bijgevoegd om je een beeld van de game te geven. Dat vinden wij erg goed, want zo zie je hoe de game eruit ziet en wat je allemaal heb. De lay-out is ook aantrekkelijk. Ze gebruiken kleuren en accessoires die jongeren aantrekken. Het is ook zeker een leuk blad om te zien. Het blad is niet te groot en te dik, maar lekker compact. Het is makkelijk vast te houden en absoluut niet zwaar, maar toch geeft het veel leesplezier, lachwekkende en boeiende leesplezier. Van dit blad heb je ook speciale accessoires zoals: agenda’s. ook kan je soms bij een abonnement één van de games krijgen. Je betaalt dan wel wat extra maar je bent dan alsnog goedkoper uit dan als je een los abonnement koopt en de game in de winkel apart.

Wij geven dit maandblad een dikke voldoende: een 8. Het blad is overzichtelijk en een keer wat anders dan al die duffe bladen over het nieuws en sterren.