InfoCash

Artikel

Tai Chi, een bewegingskunst voor jong en oud.

Auteur: Onbekend | geschreven op 23-03-2010

Dit is de inleiding. In je inleiding moet je de aandacht trekken en ervoor zorgen dat de Tai chi is jaren geleden ontstaan in China.
Oorspronkelijk was het een vorm van zelfverdediging en was verwant aan Kung fu.
De laatste jaren wordt deze rustige bewegingsvorm steeds populairder in de Westerse cultuur.
Tegenwoordig wordt Tai Chi steeds meer beoefend om de positieve invloed op de gezondheid en de persoonlijke en spirituele ontwikkeling.
Wie voor het eerst Tai chi ziet, kan soms maar moeilijk geloven, dat het een Oosterse gevechtskunst was.
De bewegingen van Tai Chi zijn rustig, ontspannen, vloeiend en zacht.
Bij het beoefenen van de Tai Chi vorm is men voortdurend in beweging.
De bewegingen die elkaar opvolgen, vloeien in elkaar over.


Wat is Tai Chi ?

De rustige en soepele bewegingen, zorgen voor een betere circulatie van bloed en energie in ons lichaam.
En dat geeft een ontspannen en fit gevoel.
Tai chi is een oefening, die bestaat uit een serie zachte, vloeiende bewegingen, die “de vorm” genoemd wordt.
Hoewel de bewegingen rustig zijn, is er veel concentratie en kracht nodig om de vorm correct te lopen.

Tai chi past prima bij iemand die een druk leven heeft of iemand, die veel last heeft van stress.
Het beoefenen van Tai chi draagt bij tot het verminderen van stress en dus tot het verbeteren van de gezondheid.
Na het lopen van de vorm, voelt men zich ontspannen en fris.
Tai Chi is een effectieve manier om in een paar minuten tijd aan de gezondheid te werken.
Bovendien is het nog ontzettend leuk om te doen !
In het begin vergt het beoefenen van Tai Chi wel wat doorzettingsvermogen, maar je krijgt er wel iets voor terug.
Iedereen kan Tai Chi leren, het is niet leeftijdgebonden.
Wel moet men dagelijks een paar minuten tijd maken om de vorm te oefenen en om de bewegingen in de vorm te leren onthouden.
Wie interesse heeft om Tai Chi te gaan leren, kan het beste les gaan volgen.
Niet alleen is het motiverend om Tai Chi met meerdere mensen samen te leren, het is ook belangrijk om een leraar te hebben, die eventuele fouten kan corrigeren.

Tai Chi is heilzaam voor het lichaam, maar kan niet vergeleken worden met krachtinspanningen als bijvoorbeeld bij aerobic.
Toch is Tai Chi in combinatie met fietsen of wandelen een prima combinatie !


InfoCash

Artikel