InfoCash

Artikel

Afvallen op een gezonde manier, zonder dieet!

Auteur: Webmaster | geschreven op 26-05-2011

Erg veel mensen willen afvallen. U waarschijnlijk ook, anders las u dit artikel niet. Helaas zijn er veel slechte methoden om af te vallen die dan ook geen blijvend resultaat hebben. Deze slechte methoden schaden je lichaam meer dan dat ze het gezonder maken.


Ga terug naar het begin.

Het begin van de dag om precies te zijn. Wat heb je gegeten als ontbijt? Heb je überhaubt wel ontbeten? Je hebt de zin "het ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag" vast wel eens gehoord. Dit wordt gezien als de  belangrijkste maaltijd omdat je met een goed ontbijt vanaf het begin van de dag je metabolisme stimuleerd om te verbranden. Neem voor het ontbijt granen, fruit, groente of ei. Dus geen wit brood of ontbijtgranen onhult met suiker. Maar een stevige bruine boterham.

An appel a day keeps the doctor away.

Deze uitspraak klinkt vast ook wel bekend. Maar zeker waar! De appel bevat vezels en veel water. Iets wat onze stofwisseling en ons hele lichaam nodig hebben. Dus waar wacht je op? Op naam de groenteman voor een grote zak appels. Het is namelijk het perfecte tussendoortje.

Regelmaat.

Regelmaat is belangrijk. Zorg ervoor dat je elke dag rond dezelfde tijden eet. Na een aantal dagen zul je merken dat je rond deze dagen ook echt trek gaat krijgen.

Beweging.

De beste manier om je lichaam in goede conditie te krijgen en houden is een combinatie tussen gezond en regelmatig eten en beweging. Bij beweging moet je niet gelijk denken aan uren zwoegen in een zweterige dure sportschool. Gewoon iedere dag een wandeling van 30 tot 60 minuutjes. En ja, dit klinkt lang. En in het begin is het dat ook, maar bouw het rustig op, begin met een kwartiertje. Los van de beweging krijg je ook de broodnodige buitenlucht. De wandeling helpt tevens bij het nadenken over dingen die je dwars zitten. Maar kan ook fungeren als wat quality time met iemand die belangrijk voor je is.