InfoCash

Artikel

10 manieren om af te vallen zonder dieten

Auteur: asabeta1 | geschreven op 22-08-2011

Sommige mensen doen zoveel moeite om een paar kilo af te vallen. Dat kan veel makkelijker! Met de volgende 10 tips val je af zonder dat je het echt in de gaten hebt.


Tip 1: Zet een kookwekker tijdens het eten

Zet een kookwekker op 20 minuten tijdens de maaltijd en wen er aan om langzaam te eten. Dit is één van de makkelijke manieren om af te vallen, zonder dat je een ingewikkeld dieet hoeft te volgen. Neem kleine hapjes en kauw het eten goed fijn. Als je te snel eet, voel je niet op tijd dat je vol zit en zo ga je juist meer eten.

Tip 2: Slaap meer, weeg minder

Elke nacht een uur extra slapen, kan een persoon helpen om 7 kilo per jaar af te vallen. Het is bewezen dat als je te weinig slaapt, je dan erge trek krijgt.

Tip 3: Serveer meer, eet meer groentes

Serveer elke avond 3 verschillende groentes, in plaats van maar één soort en je eet veel meer. Meer variatie zorgt er voor dat mensen meer eten en meer fruit en groentes eten is een goede manier om af te vallen. Door de vitamines en het water dat in de groentes zit, raak je veel sneller vol en er zitten maar weinig calorie ën in. Kook ze zonder vet en geef ze meer smaak met citroensap en kruiden. Dat is beter dan al die vette sauzen en dressings.

Tip 4: Soep komt er aan, gewicht gaat er af

Eet elke dag een kop soep en je krijgt weer minder calorieën binnen. Bijvoorbeeld Minestrone of Chinese Won-Ton soep zijn vullend maar vet arm. Een kop soep voor de maaltijd werkt ook goed. Je raakt sneller vol, dus je eet minder. Pas op met de romige soepen! Deze bevatten vaak veel vet en calorieën.

Tip 5: Ga voor hele granen

Hele granen zoals: bruine rijst, boekweit en gerst behoren tot je afval strategie. Je raakt sneller vol van de granen en ze dragen bij aan je cholesterol. Hele granen zitten tegenwoordig in heel veel producten zoals: wafels, pizza bodems, pasta en wit brood.

Tip 6: Hang je te kleine kleding op in het zicht

Hang je oude favoriete jurk, broek of shirt ergens waar je ze elke dag ziet. Kies iets dat maar een klein beetje te klein is zodat je snel je doel haalt. Als je dat doel behaalt hebt, hang je weer iets anders op dat te klein is en hupsakee je hebt weer een nieuw doel!

Tip 7: Maak een betere pizza

Kies voor plantaardige ingrediënten voor op je pizza in plaats van vlees en je haalt zo makkelijk 100 calorieën uit je maaltijd. Andere lichte pizza tips: neem 20+ kaas in plaats van vol vette kaas en kies voor een dunne bodem met een klein beetje olijfolie. 

Tip 8: Drink slim

Vervang één drankje bijvoorbeeld cola met water of een light variant en je krijgt al 10 scheppen suiker minder binnen. Voeg citroen, munt of aardbeien voor de smaak en plezier.

Tip 9: Kauw op kauwgum met een sterke mint smaak

Kauw op suikervrije kauwgum als je het gevoel hebt dat je wilt gaan snacken. Kauwgum met een sterke smaak zorgt er voor dat je minder trek krijgt.

Tip 10: Als je uit eten gaat

Eten uit een restaurant kunnen onzettend vet zijn.Daarom deze tips om het onder controle te houden:

  • Deel een bord met een vriend
  • Bestel een voorgerecht als maaltijd
  • Kies voor een kinder menu
  • Vraag of ze wat minder op je bord doen