InfoCash

Artikel

Impotentie - Kegel oefening, beweging, dieet

Auteur: HectorServadac | geschreven op 15-06-2010

De Kegeloefening tegen impotentie. Dieet en lichaamsbeweging. Het kan allemaal helpen. Een erectiestoornis hoort nu eenmaal tot de ergste dingen die een man kan overkomen. Heel vaak is heeft het een lichamelijke oorzaak die goed te behandelen is. Nog belangrijker is misschien dat je het kunt voorkomen door een goede levensstijl en dieet. Ook de oefening van de spier die het urineren regelt kan hier wonderen verrichten.


Impotentie en bloedvaten


Impotentie wordt uiteindelijk veroorzaakt door een reductie van de bloedtoevoer naar de penis. Verstopte of vernauwde bloedvaten zijn dus het probleem. Net als patiënten met een verhoogd risico op hartziekten, kun je dus kiezen voor een manier van leven waarin je de risico's op bloedvatvernauwing zo klein mogelijk maakt.

Het Potentie Dieet


Een dieet met veel vers fruit en groenten, hele granen en vezelrijk voedsel bevordert de gezondheid van je bloedvaten. Zo min mogelijk verzadigde vetzuren en zout helpt enorm. Het dieetregime van een hartpatiënt is gezond voor iedereen, maar vooral ook voor iemand met erectie problemen. Bij de tot standkoming van een erectie gaat het immers om de vrije bloedtoevoer door de bloedvaten. Wanneer die verstopt raken of vernauwd, zal ook de erectie moeizamer worden.

Beweging


Heel belangrijk is een gezonde en regelmatige lichaamsbeweging. Het blijkt uit recente studies dat mannen die 50 kilometer per week joggen hun testosteron gehalte 25% hoger maakten dan van hun leeftijdgenoten. Een hoog testosteron gehalte is van groot belang voor de erectie. Ook is gebleken dat een korte, maar stevige wandeling van drie kilometer, waardoor je zo'n twee honderd calorieën verbrandt, je risico op erectiele dysfunctie met 50% doet afnemen.
Het klinkt vreemd, maar sexueel actief blijven helpt om impotentie te voorkomen. Regelmatige erecties stimuleren de bloedtoevoer naar de penis. En verder is een matig gebruik van alcohol en het stoppen met roken een belangrijke maatregel om impotentie te voorkomen en zelfs weer te genezen.

De Kegel oefening


Een simpele spieroefening kan erecties ook bevorderen. De Kegel oefening wordt meestal gebruikt voor mannen die aan incontinentie leiden, maar heeft ook een goed effect voor mannen met een erectieprobleem. In het geval namelijk dat de impotentie wordt veroorzaakt door een gebrekkige bloedtoevoer.
De oefening bestaat uit het aantrekken en weer ontspannen van de spieren die het urineren regelen.
De spier waarom het gaat ligt intern in het lichaam en is daarom moeilijk te isoleren. Het wordt daarom aangeraden de spier te oefenen tijdens het urineren. Dit is vooral bedoeld om te leren ontdekken waar de spier zit. Later moet je dat niet meer doen tijdens het urineren. Langdurig samentrekken en loslaten van de spier tijdens het urineren kan namelijk juist leiden tot verslapping van de spier.
Probeer de spieren aan te trekken totdat de vloeiing van de urine wordt gestopt of vertraagd wordt. Houdt die samentrekking vol gedurende zo'n tien seconden.
Laat dan de spier zich weer ontspannen
Probeer drie tot vijf keer per dag de spieren zo'n 10 keer op deze manier te oefenen.
Het kan verschillende maanden duren voordat je verbetering ziet, maar het is de moeite waard om zelf iets aan je probleem te kunnen doen.