InfoCash

Artikel

recensie james cameron's Avatar (the movie)

Auteur: jaah10 | geschreven op 31-08-2010

ik schrijf deze recensie, omdat ik wil laten weten wat ik van de film vind en dat ik iedereen wil aanraden de film te kopen/zien. ikzelf heb hem gekocht en thuis gekeken. In deze recensie beschrijf ik mijn belevenissen bij de film: James Cameron's Avatar.Ik probeer het zo goed mogelijk te beschrijven. ik maak deze recensie omdat ik de film zoiezo wil aanraden en iedereen van min 12 jaar oud moet hem zien. Ik heb de film zelf gekocht en thuis gekeken. Dat is erg aan te raden, want dan is het lekker rustig. Bij deze film moet je wel goed wakker zijn, want met zijn 3 uur lange verhaallijnen is het geen makkelijke film om te bekijken, maar je snapt het niet erg moeilijk.

de recensie

Ik vond de details goed uitgewerkt. De verhaallijnen lopen niet door elkaar en zijn erg duidelijk. Je ziet goed de gevoelens van de mensen en ook van de Navi. De personage keuze van de man in de rolstoel vindt ik erg passend. Je begrijpt de bedoelingen van de mensen die aan de Navi kant staan erg goed, maar ook die van degene die de Navi willen uitmoorden. je voelt de liefde tussen jake sully en neytiri gewoon erg goed opbloeien. je voelt de frustraties bij jake sully gewoon opkomen. Ik krijg bij deze film het gevoel dat er echt iets kan komen tussen mens en ander wezen. Deze film is een erg goed voorbeeld dat een planetaire oorlog niet handig is. Nogmaals je voelt de gevoelens van de personen. het beste deel vond ik toch wel het bombardement (dat mislukte) daar komen de gevoelens en de gedachten nog meer naar buiten. wat een grote wending is, is dat tsu\\'tey in eens niet alleen luistert naar Jake sully, maar ook respect voor hem toont en hem belangrijker vindt wat ook niet erg gek is. de generaal is erg hard en wil alleen maar de navi vermoorden. Het is vrij snel duidelijk dat mocht er iets gebeuren dat jake sully de kant van de Navi kiest. het is ook erg snel duidelijk dat parker selfridge iets van plan is, maar wat kom je niet snel te weten dat komt pas later. wat mij ook erg aanspreekt is de verschillen tussen de ouders van neytiri, de moeder goed en heilig, de vader een beetje agressief en ongeïnteresseerd. ik geef de film een 8.5 want het is soms wel wat te voorspelbaar en langdradig. wat ik ook nog een minpunt vindt is dat jake sully pas opkomt voor zichzelf als er gevaar dreigt en het ook echt moet.zoals ik al zei is het zoiezo een aanrader