InfoCash

Artikel

Artikel management, meer verkeer naar je artikelen

Auteur: pannehoeve | geschreven op 10-08-2010

Op sites als deze is het de bedoeling dat mensen je artikel lezen. Om te beginnen is het belangrijk dat er mensen op je artikel komen maar daarnaast is het dan ook nog wel leuk als iemand er wat aan heeft . Alleen op die manier leeft je artikel en zal er nog meer verkeer naar je artikel komen. Maar hoe zorg je er nu voor dat je verkeer naar je artikel krijgt. Lees het onderstaande artikel en leer hoe je dit het beste kunt aanpakken.


Praat met je lezers

Niet is zo saai als een artikel te lezen waarin veel vakjargon wordt gebruikt wat de gemiddelde lezer niet herkend. Ga er vanuit dat je te doen krijgt met lezers die zeer geinteresseerd zijn in je artikel maar nog willen leren hoe het allemaal in elkaar zit. Het is dus belangrijk dat ze heldere en duidelijke informatie krijgen en daar hoort vakjargon in de eerste instantie nog absoluut niet bij.
Schrijf zoals je praat en laat je persoonlijkheid en je ervaring door het hele stuk heen blijken. Put uit eigen ervaring om mensen voorbeelden te geven. Voorbeelden werken over het algemeen goed om iets aan te duiden, maar overdrijf het niet.

Maak jezelf niet te belangrijk

Mensen vinden het niet belangrijk te horen hoeveel prijzen je al hebt gewonnen met een bepaald product, of een bepaalde hobby. Veel interessanter vinden ze het om te horen hoe ze kunnen beginnen met iets. Hoe ze iets kunnen vinden wat ze graag zouden willen. Kortom maar het stuk wat je schrijft interessant maar zeer zeker niet jezelf.

Voorbeeld. Je bent een topverkoper van verzekeringen je verkoopt 100%. Dat is voor jou natuurlijk erg leuk, echter iemand die op zoek is naar hoe hij zijn bedrijf kan verzekeren is absoluut niet geinteresseerd in dat jij 100% verkoopt maar is meer geinteresseerd in welk pakket interessant is voor hem.

Speel in op de emoties van je lezer

Iedereen wil slimmer worden, dunner, knapper, rijker, gelukkiger. Maak daar gebruik van in je artikel. Mensen die te dik zijn, zijn op zoek naar een goede manier om af te vallen. Geef aan dat je daar een aantal top tips voor hebt en motiveer ze om het artikel te lezen. Geef door het artikel ook aan dat jij het kon en dat dus iedereen het kan. Zorg dat de motivatie om je artikel te lezen hoog ligt bij de doelgroep die je voor ogen hebt.

Maak het artikel overzichtelijk

Een artikel met lange lappen tekst nodigt niet uit om te lezen. Je raakt er eerder gedemotiveerd van als je dat ziet. Gebruik korte zinnen. Gebruik niet te lange alinea’s. Maak duidelijke kopjes boven je alinea en laat de alinea niet doorlopen in de volgende alinea. Als mensen een interessant kopje zien moeten ze ook die informatie vinden die ze zoeken en niet alsnog het hele artikel moeten doorspitten op zoek naar hun informatie.

Vereenvoudigen is ook een sleutelwoord

Veel mensen zijn bang dat hun boodschap niet overkomt en proberen door middel van verschillende manieren van beschrijven hun boodschap toch over te brengen. Niet doen. Maak je boodschap eenvoudiger. Hak het geheel in stukjes en leg over ieder stukje wat uit. Zorg dat je niet in herhaling valt over hetgeen je wilt vertellen. Als de mensen niet begrijpen wat je schrijft zijn je berichten niet duidelijk en streef je je doel voorbij.